Orzechy w zdrowej diecie

Garść orzechów laskowych
Agnieszka Kwiecień, license: CC-BY 3.0

Są smaczną i zdrową przekąską, po którą z pewnością warto sięgać. Z powodzeniem mogą one zastąpić tak modne chipsy. Co więcej, taka zamiana każdemu z nas wyjdzie na zdrowie. Cenna dla zdrowia dieta chętnie uwzględnia obecność smacznych i zdrowych produktów, w gronie których wielką popularnością cieszą się orzechy. Co warto wiedzieć na ich temat? Dlaczego warto sięgać po orzechy? Oto najważniejsze informacje na temat tych smacznych składników naszego menu.

Orzechy są cennym składnikiem naszej diety, ponieważ zawierają wiele witamin, zdrowych tłuszczów oraz cennych minerałów. Szczególnie cenną witaminą jest witamina młodości, czyli E, dzięki której chętnie sięgają po orzechy te panie, które chcą możliwie jak najdłużej cieszyć się młodością. W orzechach znajduje się również magnez – kolejny składnik zdrowej diety, którego niedobory mogą poważnie odbić się na naszym zdrowiu. Magnez jest szczególnie zalecany osobom zmęczonym i zestresowanym. To w ich diecie orzechy powinny się pojawiać możliwie jak najczęściej. Nie tylko okażą się zdrową przekąską, ale i przyjemnym sposobem na rozładowanie napięcia nerwowego. Od dawna przecież wiemy, że magnez skutecznie poprawia humor i dodaje nam pozytywnej energii. A ta jest często tak samo ważna, jak minerały oraz witaminy.

Jakie orzechy uznawane są za wyjątkowo wartościowe? Cenione są orzechy brazylijskie, w których w znacznych ilościach występuje witamina E, cynk oraz selen. Wiadomo, że ten gatunek orzecha może zapewnić nam dodatkową ochronę przed rakiem oraz skutecznie wzmocnić odporność naszego organizmu. Orzechy laskowe, znacznie bardziej popularne, są z kolei cenione jako wspaniałe źródło witamin z grupy B. Dzięki tym orzechom łatwiej jest nam zatroszczyć się o stan swej skóry. Dieta, w której pojawiają się orzechy laskowe, ma też korzystny wpływ na nasze włosy. Jeśli sięgamy po takie orzechy, możemy sięgać też po migdały. Są one w szczególności polecane tym osobom, którym układ moczowy zaczyna sprawiać coraz więcej problemów. Jeśli problemem zdrowotnym stają się niedobory żelaza, warto pamiętać o smacznych pistacjach. I one mają ogromną wartość, zatem w zdrowym menu z pewnością powinno znaleźć się dla nich trochę miejsca.
Orzechy włoskie, laskowe czy arachidowe stają się zatem cenionymi przekąskami oraz wspaniałymi sojusznikami dla nas – miłośników zdrowego stylu życia, dla których dieta ma być przede wszystkim wartościowym programem żywieniowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.