Dieta dla aktywnych umysłowo

Czy istnieje dieta, która pomaga zwiększyć sprawność intelektualną? Jakie witaminy i minerały mogą sprawić, że nasz mózg zacznie lepiej funkcjonować? Dieta, która pomaga poprawić kondycję tak niezwykłego narządu jakim jest mózg, to nie fikcja. Istnieje wiele produktów spożywczych, dzięki którym można poprawić koncentrację oraz zdolność zapamiętywania. Odpowiednio odżywiony mózg może nas zaskoczyć swymi możliwościami. Jakie produkty są dla niego wyjątkowo korzystne?
By nasz mózg mógł sprawniej funkcjonować, warto dostarczyć mu odpowiedniej porcji witamin z grupy B oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Ważnym składnikiem jest też dla niego wartościowe białko oraz węglowodany, dzięki którym może cieszyć się większą energią. W diecie, która może pomóc w dostarczeniu do organizmu odpowiednich ilości tych substancji, ważną rolę zajmują ryby. Tuńczyk, sardynki i łosoś są zatem wyjątkowo zalecane tym, którzy muszą się zmierzyć z trudnymi egzaminami. Tofu, jajka oraz brązowy ryż, kasza gryczana oraz chude białe mięso to kolejne składniki, które powinna uwzględniać dieta osób ciężko pracujących umysłowo. Owoce jagodowe oraz warzywa strączkowe również stanowią wspaniałą karmę dla naszego mózgu i pomagają mu w lepszej pracy. Nie można też zapominać o tym, jak ważna jest woda. Gdy nasz organizm cierpi z powodu odwodnienia, pojawia się uczucie senności oraz zmęczenia. Trudniej się skoncentrować na zadaniu, a myśli zaczynają się rozpraszać. Warto zatem zawsze mieć pod ręką szklankę wody, przy czym zdaniem dietetyków minimalna dawka tego płynu to osiem szklanek dziennie.

Minerały i niektóre zioła również mogą pomóc w zwiększeniu sprawności umysłowej. Żeń-szeń korzystnie wpływa na pamięć, pozwala tez pokonać stres. Lepsze zapamiętywanie ułatwia również szałwia lekarska. Na pracę mózgu korzystnie wpływa też miłorząb, który poprawiając krążenie zapewnia jednocześnie lepsze dotlenienie mózgu. Wśród minerałów, które wyjątkowo korzystnie wpływają na aktywność umysłową, ważne miejsce zajmuje chrom oraz magnez.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.