krowa

Dieta bez mleka, co jeść a czego nie?

Stosując dietę, która opiera się na wyeliminowaniu z jadłospisu krowiego mleka należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Stosowanie się do nich ułatwi życie na diecie bezmlecznej i sprawi, że nie będziemy musieli się przejmować nieprzyjemnymi dolegliwościami.

Osoby na diecie bezmlecznej często obawiają się zawartości laktozy w lekarstwach i pożywieniu. Ta obawa jest nieuzasadniona gdyż laktoza, która wchodzi w skład medykamentów nie zawiera białek mleka a ta, którą znaleźć możemy w produktach spożywczych znajduje się tam w śladowej ilości.

Na jakie produkty należy uważać?

Dieta bezmleczna nie uznaje kompromisów, zazwyczaj wygląda to tak, że jeśli białka mleka krowiego nam szkodzą, to jakakolwiek ich obecność w naszym pożywieniu działa szkodliwie. Jest pewna grupa produktów, które mogą zawierać w sobie te białka. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na margarynę, która prawie zawsze zawiera mleko. Tłuszcze roślinne natomiast mogą być wzbogacone właśnie margaryną i mimo, iż kupimy produkt z pozoru nieszkodliwy, nasz organizm może zareagować chorobowo. Kolejnym produktem, który z zasady nie powinien zawierać mleka jest chleb, ale zdarza się, że jest on mlekiem smarowany przed pieczeniem i białka nadal się w nim znajdują.

Oczywistym jest również że wyeliminowaniu ulec powinny takie produkty jak: serki, twarożki, zupy w proszku, słodycze czy mieszane wędliny. Również mleko kozie i owcze nie jest w takim przypadku wskazane, gdyż w kontekście biologicznym bardzo przypomina mleko krowie.

Produkty dozwolone w diecie bezmlecznej

Tutaj do wyboru mamy wszelkie produkty, które oznaczone są jako bezmleczne, czyli specjalne sosy, suplementy diety przypominające mleko. Bez ograniczeń jeść można również warzywa, owoce, soki warzywne i owocowe, świeże i mrożone mięso, bezmleczne wędliny, olej, ziemniaki i ryby.
Dieta bezmleczna może powodować niedobory wapnia, tak więc suplementowanie tego składnika jest niezwykle istotne w celu zachowania dobrej kondycji organizmu i zapobieżenia chorobom takim jak osteoporoza.

Bez mleka da się żyć, mimo iż ten sposób odżywiania sprawia pewne trudności a w początkowej fazie może być trudny. Zasadniczą kwestią jest znajomość składu gotowych produktów, które spożywamy i świadomość, że w większość z nich może się znajdować ukryte mleko. Ryzyko podczas zakupów raczej nie jest wskazane, lepiej dwukrotnie sprawdzić zawartość danego wyrobu niż borykać się z konsekwencjami złej decyzji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.